tisdag 9 april 2024

Vandring Björsared - Olofstorp i juni 2023

Tar buss X3 till hållplatsen Bingared, går genom Björred, vandrar först slingan Tyrsjön runt, sen Björsaredsleden till Olofstorp där jag tar bussen tillbaka. 
               
Har gått av på hållplats Bingared och buss X3 fortsätter sin färd mot Gråbo. Ett par av bilderna här kan man även hitta i Google maps. 

Skiljebacken i Björred


Kniparedsvägen

Tyrsjöliden

Följer slingan Tyrsjön runt en bit. 




Tar av söderut på Björsaredsleden. 







Här satte jag mig och vilade och drack lite. Jag vilar nån gång i timman även om jag är trött eller inte. 

Vid bänken tyckte någon också att det var bra att lägga ett käkben. Käken är hyfsat stor så det kanske är rådjur. 
          
Fortsätter norrut på Björsaredsleden.





Karta över lederna vid Olofstorp.





Kommer fram till civilisationen igen och följer Hallmans väg genom Olofstorp.





Hållplats Olofstorp västra där jag tar buss X3 mot Göteborg.