tisdag 5 juli 2022

Vandring till utsiktsplatsen i Valler 2022

               
Karta över vandringen.


Buss 422 på Kongahällagatan i Kungälv.


Har gått av bussen vid hållplatsen Valler ett par km nordöst om Diseröd. Jag vandrar vägen bort mot Valler och Lid.




Fin vägkant.








Berget Örnekulan som jag ska till. Jag har sett vid tidigare besök i området och på kartan att det kan vara en utsiktsplats där. 










En gammal mjölkpall.


Lid. Ett väldigt fint område det här.










Tar till vänster här.


Tar till vänster igen.






Går upp på berget Örnekulan. Kanske namnet kommer av att det har siktats örnar här tänker jag.


Framme vid utsikten.


Göta älvdalen till vänster och Lysegårdens golfbana till höger.


Göta älvdalen.


Lysegårdens golfbana.




Utsikt mot Nödingehållet och Göta älvdalen som skyms av skogen närmast.


Går vidare från Örnekulan bort mot vattenfallet ovanför golfbanan.




Framme vid vattenfallet. Efter det går jag tillbaka samma väg som jag kom.


Buss 422 mot Kungälv strax sydväst om Valler.