onsdag 6 juli 2022

Vandring från Floda till Gråbo 2022

Bilder från 1 juni 2022. Det finns även en video och den kan man se här.
          
Karta över vandringen


Utsikt från tåget till Alingsås i Göteborgs centralstation


Tåget till Alingsås i Göteborgs centralstation


Vandrar utmed Drängseredsvägen och sedan Brännekullen i Floda.












Brännekullen.












Här vid slutet av Brännekullen hade dom byggt hus och väg så det inte stämde med kartan men jag hittade stigen efter lite letande till vänster i bild.


Följer stigen västerut.








Här stötte jag på en stor rådjursbock som sprang iväg när den fick syn på mig. Det gick snabbt så jag hann inte sätta igång kameran och fota.


Granskotten har slagit ut. Man kan äta såna och dom innehåller mycket C-vitamin. Det går även att göra te på granbarr.


Stigen svänger av norrut mot Gråbo. 


Ett flyttblock från istiden. Förr trodde folk att det var jättar som hade slängt dit dom. Därför kallades dom jättekast.


Utsikt sydväst mot Lerum och Stenkullen. Ledningen var en av flera saker jag orienterade mig efter. 












Skogsväg mot Gråbo.








Hjällsnäsvägen i Gråbo.




Jag tar buss X3 mot Göteborg och Särö i Gråbo busstation.


Buss X3 på Hjällsnäsvägen i Gråbo.