söndag 29 september 2019

Till Kolerakyrkogård i Sjövik i september 2019

Sjövik ligger cirka 20 km nordöst om Göteborg. För att komma dit cyklade jag från Göteborg till Gunnilse, sen cykelbanan till Olofstorp, Gråbo och Sjövik. Det är en väldigt fin tur genom landsbygd och utmed sjön Mjörn.

Framme i Sjövik cyklade jag så som visas på kartan. Start i söder och avslut i norr. Kyrkogården markeras med korset.

         
         
Följer en motionsslinga som börjar vid Sjöviksvägen i Sjövik.  




Lantlig idyll.






Jag såg på kartan att jag skulle ta av till vänster från motionsslingan här vid kröken. Kartan var Fornsök där man kan se många fornlämningar, stigar med mera.




Följer en stig bort till kolerakyrkogården som syns i mitten av bilden.


Kyrkogården har fornminnesbeteckningen Östad 12:1.













Inne på kyrkogården. Det syns inga gravstenar eller någonting. 


Jag fortsätter en bit till på motionsslingan.


Krokavägen som leder till väg 190 nära Östad skola.