torsdag 4 juni 2020

Vandring från Säve till Gerrebacka 2020


 Jag tar buss 37 till hållplats Säve Kvarn i Säve.


Ett tåg passerar. 




Roligt att se att det finns en bondgård kvar i centrala Säve. 


Gullringegård. 










Passerar fotbollsplanen och går på stigen mot berget norr om Säve. 




Jag går upp på berget. 






Hittar röset från bronsåldern som jag letar efter.


Går en kort stig till Svarte mosse. 






Fortsätter på den första stigen över berget. 




Vid Fjälletvägen går jag ridvägen mot Djupedal. 


Tar en stig och genar genom skogen. 


Nära Djupedal börjar jag bli hungrig och tar fram Trangiaköket. Det blir makaroner med Blå Band potatis och purjolök-soppa och korv.


Djupedal. 






Går en ridväg mot Gerrebacka. 




Lilla Tolsereds väg. 


Tar buss Rosa från hållplats Skimmelvägen.