lördag 23 september 2017

Göteborg by night - Centrum 2008 del 1

Bilder från 20 oktober 2008. Dom ingick i ett projekt att fota Göteborg på kvällen. Så det kommer mer bilder av samma sort från olika delar av Göteborg.

Digitalkameran jag tog dessa bilderna med var en Olympus u700 och det gick väl hyfsat. För att lyckas fick jag använda ett litet stativ och låta slutaren vara öppen en stund. Men det blev klart bättre än med dom analoga kameror jag hade innan. Jag hade denna Olympuskameran 2006-2008. Sen blev det bättre resultat när jag skaffade en Canon Powershot G9 i början av 2009.



Utsikt från Göta älvbron. Läppstiftet, barken Viking med mera.




Nordstan


Göteborgsoperan



Göta älv nära Göteborgsoperan



Lilla Bommens hamn










Gustav Adolfs torg




Kanalen vid Gustav Adolfs torg och Brunnsparken.